Setelah dua minggu berlalu, exam bagi sesi pertama tahun kedua aku berada dijordan ini sudah pun ke penhujungnya… dalam sedar tak sedar aku dah melepasi 6 exam besar seperti mana yang telah aku ceritakan lepas…

Allahu akbar sungguh besar nikmat dan maghfirahmu, dan kini semester pertama sudah pun berlalu setelah tamatnya imtihan lepas… kini kami sedang menjalani hari2 yang membosankan iaitu cuti… hihihi😦 ada yang ke lubnan, ada yang ke mesir, ada yang ke syiria dan ada juga yang balik ke malaysia… tak lupa juga aku,,… tetap berada dirumah ni.. tak der kemana-mana pun😦

fail

Cerita pasal exam nih memang menakutkan… ada yang bergembira dan ada yang berduka dengan keputusan dah didapati… seperti mana kami pelajar adab ( bahasa arab ) amat susah nak bergembira, tak sama dengan kuliah lain di universiti mutah ni… kekadang rasa tidak adil dengan tindak tanduk doktor… seoalah2 tidak adil dalam memberi markah kepada seseorang…

Dilema kami :

* pelajar adab susah kalau tak banyak hafal dan baca.

** bukan senang hendak memahami setiap syair yang ada, bukan setakat menghafal jer.th_kejayaan

*** imtihan awal dapat 17 dan imtihan thani dapat 16 last2 keputusan 35… logik tak???

**** imtihan awal dapat 6 dan thani dapat 10 markah bagi nihaie kat lauhah tetap sama… tak der ehsan sikit pun ke nak tambah markah utk kami  macam kuliah syariah???

***** baca dah banyak, hafal pun dah banyak, sekali jawab sudah yakin tapi kuar keputusan memeranjatkan!!! 35 -40 atas kepala..

Inilah dilema kami pelajar adab, hingga sekali tidak sanggup ditempuhi…. rasa jelezzzz dengan pelajar lain itu yang pasti…