Askurullah keatas nikmat kesihatan yang Allah berikan…

Dalam meranjau kehidupan seharian ada kala kita senang dan ada kalanya kita susah… susah dalam melayani ranjau kehidupan dansakit_02 segalanya… Betullah kata pepatah ingatlah lima perkara sebelum datang nya lima perkara… sebetulnya kita tidak dapat lari dari lima perkara tersebut… antaranya sepertimana yang telah berlaku terhadap diriku ini sehari lepas.. Allahu Akbar sakit nya seluruh badan, pening kepala dan demam ( pakej sakit ) sehinggakan seharian terlantar diatas katil tak dapat nak bangun…

Ya dengan seenaknya berkaitlah dengan lima perkara tersebut iaitu sihat sebelum sakit.. kata orang, masa sakit nih lah baru nak ingat tuhan maklum lah  kan sakit nih kifarah kepada dosa-dosa yang telah lalu.. wallahua’alam… Tapi betul jugak  apa org kata tu.. kita dapat tengok la kan… masa sakit masa tuh lah baru nak sebut nama Allah yg memberikan nikmat kesihatan yang maha pengasih dan penyayang tu… Ala kalu tak percaya tanyalah diri kita… masa kita rasa tak leh nak bangun…. bila nak bgun terasa sungguh berat seluruh badan… maka di sebut… ” Allah……… susahnya nak bangun…. ( mengeluh, merenget kesakitan )… Haa!!! kan dah kata.. masa tu laaa baru nak ingat tuhan maha pencipta…

Alah… sekarang alhamdulillah dah sehat dah walaupun urat nih masih bersimpul nak jalan pun terencot2… tapi tak per kata ayie… kalau thank-yousakit pun jangan duk layan perasaan sakit tuh… tak yah wat muka sakit… selagi dapat tahan kesakitan tuh kita enjoy jer tak yah nak pikir sakit… hihhi… tapi betol gak kata ayie tuh.. bila kita nampak ceria, maka kuranglah sikit rasanya beban sakit tuh… aku dah practice.. alhamdulillah berkesan jugak petua pak cik tuh… thanks ayie…😀

emm… aduyai merepek tanpa isi panduan… hiihi tak per mcm ner pun blog nih lah tempat aku mengadu segala pandangan aku… so tak der lah aku buat kerja yang bukan2 utk mereleas aku nyer tensen nih… cewah!!! emm apa pun aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang ambil berat kat aku nih.. walaupun tak terdaya nak membalas segala jasa yang diberikan… terutamanya ayie… sanggup tunggu aku masa aku sakit… ya Allah kagum aku dapat kawan yang sudi menjaga aku masa sakit… hehehe😀

Mungkin ayie ingat pesan mak kot… ritu kan mak dah pesan jaga bani sikit sakit demam dan tengok2 dier tuh jangan nakal2… hihihi… muja sikit kat kawan aku nih.. tapi apa pun ayie… timo kaceh banyok deh.. mudahan Allah buwi ko mu kesehatan sokmo… dont worry… aku sokmo sokong setiap tingkah laku mu…  dan aku doa sokmo ko mu termasuk kengkawan yang lain juga…. cewah!!!….