bismillahirahanirrahim…


assalamualaikum….

09 June 2010 ( Rabu )

Hari ni aku melangkah kakiku meninggalkan kampung keduaku bumi mu’tah jordan, walaupun masih hambar didada memikirkan akan natijah yg bakal aku terima dari imtihan ( peperiksaan akhir ) aku dalam ijazah…. hati ni mmg berasa seronok bercampur sedikit kerisauan… keseronokan kerana balik untuk menghadirkan diri dalam kenduri abg aku.. dan kerisauan dalam menerima natijah ( keputusan ) final exam aku…

Pada hari last aku dijordan… semalaman kegembiraan dalam kerisauan menyelubungi diri ni… nasib bek kerisauan tu hilang sedikit demi sedikit dek kerana kawan2 yg mengunjungi umah  ( wida’ ) aku n zul… terima kasih kengkawan semua, epoi, hanan, mamat, ayie, fatin, dan ramai agih yg sanggup berjaga mlm mnggu aku n matzul mlm tu… ( korang memang tervaek dalam sejarah aku )… hihihi

Tak lupa ahli umah aku nik zaim, siap meyewa kereta walaupun kena byr minyak n drive sndiri hihihi jasa mu tetap dikenang, n ayie kerana sudi menghantar aku smpai ke epot…

Haaa paling pengalaman gak… hampir 6  jam duk kat epot dubai, p mai2 last2 duk kat McD, berejam kat situ, then bila tiba masa nk berlepas… ada sorang budak pompuan kecik jew lebih kurang 5-7 thun umornya… awalnya dia pergi cari mak dia kat tandas, then tetiba dia lalu lagi sekali kat depn aku, nmpak mcm budak tgh kehilangan haluan jalan… hihi aku pun sergah kat diew… ( haaa!!! sudaaaaa!!! ) entah ler maybe dia dak dengar or dak paham apa aku cakap kot… almaklumla.. budak tu mak dia org mesia tp ayah dia mat saleh kot.. sbbnya budak tu passport dorg australian nyer passport… tambbah lak mmg dorg ckp pure english.. hihi..

Haaaa.. duk selang dua tiga minit, mak dia pun lalu depan aku, selesai dr p towalit.. hihi emmm… selang lak beberapa saat jer kot.. tetib aku terengar… MARIAM!!!!!!!!!!!!!!!! MARIAMMMMMMMM!!!!!!!!!!! WHERE ARE U????!!?!?!?!?! WHERE SHE GONE!!!!???!!!! PLSSS HELP ME…. ARE U POLICE???? PLSSSSSSSS MARIAMMMMMMMM!!! sambil menjerit panggil nama mariam ( si anak pompuan diew ) sambil menangis…

Merata kakak tu mencari si mariam nih… ish2 aku pu turut cemas dan risau… al maklumla.. flight dah nk berlepas lebih kurang 30 minit jew lagi… dan tmbah plak tu kan negara org plus situ bnyk bangla… kot nnti kena culik kew.. mak aihhh risauuuu nyer… kalau aku duk tempat mak dier masa tuh.. entah laa… mcm ner … emmmm tp selang 10 minit lpas tu… alhamdulillah jumpa gak si marim nih kat tmpat org ramai2 sana…. adoiyaii…

duk relaks jap.. masuk lew dalam ruangan mnggu utk msuk flight.. nakal sugguh budak mariam nih duk main2 dalam ruangan menggu… ada cina tuh berbual dgn si mariam.. sempat la gak aku menadah telinga aku dgr apa perbualan dorg tu…. cina tu tanya… dalam BI… sapa nama? kenapa leh hilang td??? lalu budak tuh dgn cerdik nya menjawab satu persatu soklan cina tu… si mariam nih, siap dgn gaya nyer aku berlari2, then aku tak ingt jalan aku.. so aku sesat… ( nih lew lebih kurang citew nya )….

Selang beberapa minit… kami pun bertolak ke KL alhamdulillah dengan selamat… tiba nya kat klia… wahhh sungguh memenatkan aku… tak pernah selama  jam aku kat klia… abes tempat aku pusing utk hilangkan boring… nasib bek la laptop ada sbgai peneman… tp… bateri lak wat hal… adoiiii jalan lagi aku adventur la kononnya dlm epot tu.. mcm men harta karun or explorace la plak… duk mencari plug or suiz nak charge my fon n latop.. last2 jumpa gak duk terselit suiz tuh.. so leh lew charge….

Then, siap2 aku cheking sumer brang2 aku… leh lew melepak dgn tnang mnggu jam 3pm… so dari kol 6am untill 3 pm aku duk klia melapak sorg2… best gilew pengalaman yg menyerikkan….hihihi …. Masuk lak ruangan menggu, sejam lak kena duk dlm tu sbb flight wat hal la plak… kuuikuiii…. mmg mcm… tak sabar nak balik kg dh rasanya….

Ha… ni lh pengalaman yg menyeronokkan hihihi.. entah la seronok ke mcm tu… tah paper tah….

apapun… semua nih pengalaman walaupun tak sonok dia tetap pengalaman…. so sini nk pesan sikit kat semua org… kalau bawak anak2 tu jgn lew duk tggl merata2 walau cerdik mcm ner pun anak kita tu…. cewah…

haaa lagi satu… kalau sapa2 nk nek flight yg berlainan cnth nya ( RJ – MAS – MAS ) jgn susah kan diri anda utk checking dua tiga kali masa transit… masa 1st nek nk check in tuh leh jew direct checking ke destiasi last kita… so senang jgn susahkan diri anda…. hihihi…

Last skali… alhamdulillah berkat usaha dan berkat doa dari semua.. aku khirij dan layak memegang segulung ijazah sarjana kepujian bahasa arab dan kesasteraan, lulusan university mu’tah, Jordan…

setakat nih dulu cerita aku buat kali ni.. walaupun teramat susah nk memerah keringat pikiran nih utk menaip… maklumla dah lama tak update kepala nih utk menaip… ayat pun dah jd ranggi dan otai jew… hihihi

apapun lagi sekali terima kasih semua kengkawan…. ni no I kat mesia sapa2 rasa windu2 nk kontek sila lew yer… hihihi +60196119466… sekian sajo wassalam…

( sorry la sbb dah lewat post entry ni )… cya….